Ångest inför valet?

Idag har jag åter igen varit hos frissan för att bättra på färgen. Den släppte som efter nån tvätt... :( Turligt nog kostade det ingenting! Så nu känner man sig fin igen!:)

Annars har det väl inte hänt just så mycket idag. Jag har suttit med näsan tryckt mot info om de olika partierna inför valet. Det börjar närma sig, och jag tycker att det känns viktigt. Men man vill gärna veta vad det är man sätter sin röst för... det är faktiskt svårt det här tycker jag. Jag är väl en av de få som faktiskt tycker att vi i Sverige har det rätt bra nu. Jag har aldrig haft lika mycket pengar i börsen som nu, och det spelar stor roll. Samtidigt tycker jag att alla nya regler kring arbete och sjukdom är för taskiga! Men vi ska fan inte klaga. I sverige får vi pengar för att ta hand om och vara hemma med våra barn. Och länge har vi möjligheten att göra det också. Det är ju suveränt! Vi får till och med vara hemma när vi är sjuka och få pengar ändå. Hur många får pengar när dom inte är på sin arbetsplats?? Våra barn har gratis skolgång och sjuk & tandvård. Hur många andra länder har all den lyxen?! Jag vet faktiskt inte, men jag är tacksam att vi har det så bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde läsa mer då....så du verkligen kan se var skillnaderna finns...kan inte påstå att det är bättre nu än förr...förr räknades alla människor det gör dom inte idag. För att räknas måste du vara ung och frisk och stark och helst också vacker och arbetsför såklart och helst ochså redan rik som ett troll!!! har du inte dessa kriterier räknas du inte...ingen ser dig och ingen hör hur mycket du än pratar...inte ens om du skriker...jag har aldrig nånsin varit med om en tid som denna...människor som far illa och hamnar mitt emellan alla stolar och som faller genom alla skyddsnät...barn som blir allt fattigare i ett land som vårt och där människor trampar över lik för att få mer av allt dom redan har...gamla som får allt mindre medel att klara sig på på ålderdomens dagar... sämre vård och skola...våra barn som inte ens har egna skolböcker längre utan tvingas bära med sig enorma mängder stensiler varje dag och för att inte tala om alla dessa sjuka människor som hela tiden hamnar mitt emellan alla sjuka och konstiga regler som finns...hur man än vrider och vänder så har man arslet bak...förr var man stolt över att vara svensk..det kan jag inte påstå att jag är idag!Vem kan med högburet huvud säga att man är det när världen ser ut som den gör och där man kliver över lik för att få allt man vill och lite till...en värld där vi inte längre ser det som verkligen betyder nåt...och inte bara rikedom och status...för hur rik du än blir och hur mycket status du än har så är du ändå aldrig mer i värde än någon annan...och inte kan du köpa dig fri från sjukdomar heller...och inga pengar i värden kan köpa dig fri från ansvar eller dåligt samvete...och inte kan man köpa kärlek heller...och inte heller lycka...och inte heller hälsa!!!

2010-09-14 @ 17:02:41
Postat av: Anonym

Längst ner på sidan i expressen finns ett test du kan göra om du är osäker på vem du ska rösta på.

Svara på frågorna och se om du röd eller blå...

Testet heter så....är du blå eller röd? Ganska bra test faktiskt och ger en del tips faktiskt.

2010-09-14 @ 19:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0