Vinprovning

Ikväll har jag varit på vinprovning med jobbet. Det där med vin är en hel vetenskap. Jag önskar jag kunde lite mer, det hade varit roligt att veta vilket vin som passar till vilken mat, dessert osv. Vi fick lukta och smaka, och jag kunde inte säga att jag kände någon vanilj eller chokladdoft som de andra visst gjorde. Nåja. Jag kände igen gräsdoften iaf! Plus för mig;) Men jag gillar ju vin. Jag vet bara att det. Det smakade gott. Och det mindre gott... Jag fick smaka ett som var riktigt gott, så det blir nog att köpa det nästa gång man har en barnfri kväll på tu man hand. Med en god älgstek och någon smarrig efterrätt. Sen blev det pizza på det, och det sitter ju aldrig fel i magen! Bara utanpå :P

Nu ska jag natta mig själv efter att ha burit runt på en missnöjd Ronja sen jag kom hem! Vet inte vad det är med henne, verkar ha ont någonstanns:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0