Graviditeten

Jag har gått 12 veckor så vårat hjärta är beräknat i slutet på september.
 Det blir ca 1 år och 2 månader mellan Isabelle och hennes lillasyster/lillebror.
Jag har mått bra hitills den här gången också, sluppit allt illamående. Förutom att jag har varit sjukt trött! Om man bara kunde få hela världen att förstå hur sjukt trött man är i början av en graviditet (iaf jag, båda gångerna)! Det är sinnes... som om man konstant går omkring och är sjuk, man orkar ingenting och vill bara sova sova sova. Men nu har det äntligen börjat vända! Den 29:e kommer vi få höra hjärtljuden. Det ser jag framemot. Det blir också första besöket hos barnmorskan. Det blir spännande att gå dit...
Jag kommer ihåg att jag var rätt upprörd sist jag träffade min BM på efterkontrollen och hon frågade hur allt kändes och så... Jag sa då att jag och Johan var jättelyckliga och att vi vill ha våra barn tätt. Att vi redan börjat prata smått om att vi ville ha en till. Det tyckte inte hon var en bra idé.
Hon förklarade för mig hur jobbigt det är med två små barn samtidigt, och resten kommer jag inte riktigt ihåg men jag kände mig överkörd. Som en uppläxad tonåring som inte förstår någonting.
Jag är 26, kan tänka och mina val är mina. Hon menade säkert bara väl, men det blev helt fel och jag kände mig arg och ledsen efteråt.
Visst förstår jag att det är mycket med två små. Jag inbillar mig inget annat. Men jag tror att det blir mycket roligare också.
Vi har fått så många kommentarer om att det är alldeles för snabbt. Själv kommer jag från en familj där vi har haft så mycket ut av varandra. Jag är tvilling och min syster är tre år yngre än oss. Vi har alltid lekt samman och haft jätte roligt tillsammans och idag är vi bästa vänner. Jag vill gärna ge mina barn samma möjlighet.  

Kommentarer
Postat av: Ida

Visst gick du hos margareta? Jag var ju tvungen att gå till henne då Linda hade semester, och det var hemskt! Hon sa att jag svälte mig själv och barnet, och att jag skulle sluta bry mig om utseendet och börja äta. Hon beordrade Robin att tvinga i mig mat också. Jag gruvade för att gå till henne. Hon pratade med mig som att jag var en komplett idiot på ungefär 4 år.



Jag säger bara en sak, gå till Linda om du inte redan gör det. Hon är helt underbar och man skulle kunna sitta där hela dagen och prata med henne. Hon är så positiv och.. mänsklig! Inte som nån jäkla besserwisse doktor, utan som en kompis mer :)

2010-03-14 @ 12:18:44
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Det är ju upp till var och en hur man väljer hur tätt man ska ha barnen. Självklart kan det vara super jobbigt att ha dem tätt men när bägge blir lite äldre kommer dom säkert ha jätte kul tillsammans. Mellan mig och min bror är det 3 år och idag är vi som bästa vänner :) Folk har alltid en åsikt om allt. En person i min släkt vände mig ryggen helt när jag väntade Loke men det är sånt man får ta, det är ju inte vi som missar något utan personen ifråga. Fast det är på bättringsvägen i den relationen, man får inte vara så trångsynt.



Lycka till med graviditeten :)

2010-03-14 @ 13:57:44
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: sandra

Det är ju upp till var och en hur man vill leva sitt liv.

Aldrig ska de vara bra, antingen har man för tätt eller för långt emellan barnen. De är ju ni som kommer ta hand om era barn och ingen annan.Jag kommer så väl ihåg att ni sagt att ni vill ha barnen tätt.=) Tur att ni struntar i vad andra har att säga och glädjs åt detta lilla mirakel som växer i din mage=) tänk att lilla bella ska bli storasyster! MYS ♥



Var också otroligt trött i början av graviditeten, mer andra graviditeten än första. Men de vände runt v.12. Hade glömt hur de kändes att ha en liten sparkandes i magen, så underbart =)snart är ni också där! tiden går ännu fortare andra gången än första=) kramar

2010-03-14 @ 21:39:20
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: Evelina - Gravid i v28 <3

De är så tråkigt att folk alltid ska lägga sig i och tycka om andras val. Jag tycker att ni är så söta eran familj och ett till litet barn kan ju inte annat än bli bättre :) Roligt för Isabelle med ett syskon i samma ålder, dom kommer ha massor kul ihop :) Lycka till & grattis än en gång!

2010-03-15 @ 09:41:45
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Zandra

Är så himla glad för eran skull, och jag kan garantera att det kommer bli alldeles underbart! Visst kommer det bli jobbigt emellanåt, men det blir det ju med alla barn ibland, oavsett vilken ålder de är i. För hela tiden i alla åldrar så går de ju igenom perioder som kan vara jobbiga för både dem själva eller föräldrar. Det kan vara tänder, växtvärk, magsjuka eller lite trots ;)



Mysigt med mage, känner ju att man själv längtar!



Kram

2010-03-18 @ 19:01:42
URL: http://www.zandrajonsso.blogspot.,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0