51 dagar utan slisk

Jag tror inte jag har nämnt ett ord om våran utmaning att klara 51 dagar utan godis, snack´s, fika, läsk, glass mm här? Vi var ju några stycken som körde och reglerna var mycket enkla. Om man föll för frestelsen skulle man köpa en trisslott till alla andra. Vilket skulle bli åtta stycken - dyyyrt. Jag trodde det skulle vara svårt. Det var det inte. Det var faktiskt mycket lättare än jag någonsin hade föreställt mig. Vi fick ju fika om någon fyllde år, och fyra kalas inklusive mitt eget har jag varit på utan att ta ens en tårtbit! (nu vill jag höra att jag var duktig!)
Jag väntade mig kvällar vridandes i frossa som värsta narkomanen när väl sockret skulle ut... Men så har jag kommit på. Att det var väl just det. Man var ju inte utan socker. Iaf jag åt mackor, måååånga mackor, en del kessella, frukter... Så nu ska jag och Johan köra 10 dagar helt utan socker! Det ni:) Någon som är med??
DET mina vänner blir en helvetes utmaning.
Man är nog sockerberoende. Skulle ha kommit på det medans man ändå körde...

Tror ni jag kommer klara det?
nu kanske inte 10 dagar låter så mycket... Men man vill ju inte ta sig vatten över huvudet!

Men vet ni vad det roliga är? Det är nu 9 dagar sen vi fick börja äta sött igen. Och jag är ju galen i lösviktsgodis. Men har inte köpt en endaste en ännu! Så jag tror det var ganska bra. Man inser att man inte behöver det VARENDA kväll:)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Va??!! Behöver man inte äta sött varje kväll? Det trodde jag... ;)

2010-12-07 @ 06:56:26
URL: http://gretaturbo.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan vad duktig :) direkt vi fick börja äta slisk igen så drog jag ett skrov, haha! det var det godaste ever.. nu är jag fast :P



lägg upp mer bilder på huset nu :)

2010-12-07 @ 20:57:25
URL: http://idamli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0