Ska askmolnet förstöra min semester?!

Någon sa nåt igår om ett askmoln som gör att flygtrafiken i europa står still. Oj, tänker jag då. Vad tråkigt. Oturligt för alla resenärer som är fast på kallax och arlanda och bara väntar... Vad gör dom med tiden? Huvva, vad hemskt att bara ovisst gå och vänta på nåt så där... Sen slår det mig som en blixt från klar himmel!! MEN HELVETE!!! Vi ska ju för f*n åka på en vecka! Vad står jag här och tycker synd om alla resenärer som inte tar sig hem till sina familjer för!!! Min efterlängtade semesterresa med sovmorgnar och utan barngråt står på spel! Har inte jag haft nog med otur tycker ni?! Befria mig från detta... När vi sitter och pratar om att det nog ska gå bra så kommer nyhetsinslaget på tv att all flygtrafik åter är ur bruk åtminstone hela helgen, men experter uttalar sig om att vinden kan vända och att det kan påverka inte bara europa utan större delar av världen. Nästa vecka kan 50.000 resenärer drabbas säger flygbolagen. Ja, det var det det. Det blir ingen semester för mig! Jag får samla sanden i hallen och tända 90W lampan och hoppas att det ger rätt strandkänsla!

Kommentarer
Postat av: anonym

Varför bokar ni inte om er semesterresa medan tid är? Tänk om ni blir fast därborta....ni vet väl att ni själva får bekosta ert uppehälle därnere och tänk om ni skulle fastna någonstans och sitta fast riktigt länge...det blir en fasligt dyr semester det!!! skjut den på framtiden lite bara...på det sättet tryggar ni ju er resa och slipper oron. Det är ju faktiskt roligare att resa när man vet att allt är o.k...o dessutom tryggare för anhöriga att veta att allt är bra och att ni kommer fram och får njuta av er resa och att ni sedan kommer er hem till tryggheten igen!

2010-04-17 @ 08:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0