Nässug

Idag fick jag höra talas om att det ska finnas nässug för spädbarn med nästäppa. Det tog inte många minuter så hade jag införskaffat en.

Jag läser på förpackningen: Placera sugmunstycket (C) i din mun och toppen av engångsfiltret (A) vid spädbarnets ena näsborre. Sug försiktigt genom munstycket (C). Blås ut snoret mellan två sugningar (vänta nu?! Uuuaahhh - nu fick jag en väääääääldigt äcklig bild i mitt huvud. Börjar fasa för stunden som komma skall när jag målar upp en bild av hennes snor i min mun...) genom att blåsa i sugmunstycket. (åååhåå -pustar ut- tur man läser texten färdigt innan man börjar fasa!)



Kommentarer
Postat av: Marie

Det allra bästa jag har införskaffat efter jag fått barn tror jag. Hade ingen då jakob var liten men när Olivia kom hittade jag en. Helt underbart att kunna tömma deras små näsor när dom är sjuka så dom kan andas och får sova.

2009-09-12 @ 14:51:17
URL: http://maroschka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0