Huset man saknar...

Visst är det väl så. Att man har en förkärlek till sitt barndomshem trots allt? När jag tänker på att pappa och Carina flyttat till Luleå så saknar jag det ännu mer. Det var då inte alls roligt att gå igenom alla grejer sen vi var små, mest för att man visste att man aldrig mer skulle sätta sin fot där igen... Altanen och grillmiddagar vi haft tillsammans där. Friheten med en egen tomt omän den inte var så stor. Lummig och mysig. Det är centralt, och varken för stort eller för litet. Alla minnen man bär på därifrån, hem kära hem som det heter. När jag denna dag startar dagens husjakt så ligger det ute på blocket. Vårat hem som dom sålde för (jag är ju totalt väck i tid och rum?!) typ ett år sen... Man blir ju nästan sugen. Men det luktar jord. Och hur mycket man än saknar det så luktar det fortfarande jord. (kan man få bort jordlukt - älvsbyhuslukt?!) Inte för att jag tror vi skulle köpa det ändå!;) Men minnen kommer tillbaka...

Kommentarer
Postat av: Ida

Men du har inte nå alvedon suppar att ge henne? vi har köpt hem ifall att. det står från 3 månader på förpackningen tror jag, men det är ingen fara att ge dom det. på sjukhuset gav dom det till min systers bebis när han vägde 630g! är ju som enklast att ge suppar, då vet man ju exakt hur mkt dom fått i sig.. svårare med flytande tycker jag :/



Men de är ju bra att det verkar lugnt än så länge! kan bara tänka mig hur det ska kännas. man är ju orolig hela tiden fastän dom är friska :P

2009-09-11 @ 14:56:54
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Haha okej, så jag är inte ensam som sitter och ser det. Det är ju egentligen inte bra, men samtidigt vill man inte missa något,man kan missa en hel vecka utan att det gör något :p

2009-09-11 @ 15:23:24
URL: http://alexxandrabrannmark.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Vadå jord? Nu hänger jag inte med.. Luktade huset jord?? Vet du varför dom ska sälja?

2009-09-11 @ 19:59:42
URL: http://thelifeoffie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0