Tacopaj

Det känns som min blogg smått förvandlats till en receptblogg. Jag tycker det är roligt att laga mat om man bara har tiden och orken! Idag önskade Johan min goda tacopaj till middag så då fick det bli det, smarrigt.



Botten:
4 dl vetemjöl
½ tsk salt
50 g margarin
1½ dl mjölk

Fyllning:
400g köttfärs
1 paket taco kryddmix + vatten enligt anvisning på förpackningen
soltorkade tomater
1 paprika
2dl creme fraiche
2dl riven ost
1 gul lök

Blanda ihop ingredienserna tilll botten och tryck ut degen i en smord pajform. Förgrädda pajskalet i 225 grader varm ugn i cirka 10 minuter. Bryn köttfärsen och tillsätt tacomix + vatten enligt förpackningens anvisningar, låt det hela koka ihop. Lägg färsröran i pajskalet. Lägg sedan soltorkade tomater och paprika i ringar över färsen. Blanda ihop creme fraiche, majonäs och ost och bred ut över färsen. Lägg lökringar överst. Grädda pajen i 225 grader varm ugn tills den fått fin färg, ca 15- 20 minuter.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du kanske vill att headern ska spegla din nyfunna receptblogg!?

2009-10-19 @ 22:08:27
URL: http://gretaturbo.blogg.se/
Postat av: hanna

Åh vad gott de såg ut :)Jag lånar receptet!

2009-10-20 @ 16:07:07
URL: http://nystis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0