Fredagsmys.

Ikväll har vi myst framför tv´n till Idol. Jag måste säga. Fan vad jag blev imponerad av Erika! VA?! Trodde aldrig den tösen skulle ta av sig yllesockarna och lyckas med ett sådant framträdande... Vad hände?



Sen har vi spelat Yatzy jag och darling... det gick inte så bra för mig. Nåja, man kan inte vara bäst på allt!

Dagens nyttiga middag bestod av pasta. Också den var smarrig och receptet från tidningen "må bra". Detta känns väldigt motiverande. Har ännu inte provat på nåt som inte smakat bra. Jag bjuder på receptet så ni kan prova!

120g fiberpasta
150g skivade champinjoner
200g tärnad squash
1msk olivolja
1 vitlöksklyfta
½ hackad röd lök
½ hackad röd chili
parmesanost
persilja
salt, peppar

Koka pastan. Fräs svamp och squash halvmjuk i oljan. Tillsätt lök, vitlök och chili och fräs ett par minuter till. Krydda. Blanda parmesanosten med persilja. Vänd ner grönsaksfräset i den avrunna pastan och strö persiljeosten över. Servera genast, gärna i varma tallrikar. Servera med körsbärstomater.
Färdigt på ett kick! Och smarrigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0