Ser min dotter ut som en kille??

Idag hände det igen, det är alltså femte gången som någon kommer fram till mig och frågar är det en kille... eller tjej? fast hon är klädd i rosa, rosetter och prinsessor så det skriker om det! För mig är det ganska uppenbart att det är en tjej, och hade det varit en kille hade jag fan tyckt synd om honom...;) Jag fattar inte grejen, har samhället blivit så moderniserat att man inte längre klär sina barn efter deras kön? En del av mig vill gärna tro det. Älskar jag rosa ska jag väl kunna ta på en pojke det. Men det känns så fel?! Är det någon som håller med mig? Jag trodde aldrig att jag skulle vara den mamman som spökar ut mitt barn i volanger och rosa kläder, men nu när hon är här så måste jag erkänna att jag älskar det. Det ska gärna vara sockersött och prinsessaktigt. Jag drar slutsatsen att de som frågar helt enkelt är blinda!=)

Kommentarer
Postat av: Anna Eriksson

fick den frågan om Liv rätt ofta oxå när hon var bebis.. till och med en gång förra sommaren då hon var 1 år och hade rosa klänning! då var jag fräck och sa: vad är det som gör att du måste fråga om det är en flicka eller pojke? vet du vad kärringen svarade? jo,: Hon har ju inget hår på huvudet, så jag antog att det kanske var en pojke! suck finns så tröga människor! Liv har alltid haft lite hår, det vet jag. men hon har ändå alltid sett ut som en liten tjej!

2009-11-25 @ 12:35:27
Postat av: diana ♥

Oj, så märkligt!! Minns att jag fick den frågan en gång när jag var fem, med långt hår och allt. Blev så ledsen.. =P Tack för din söta kommentar! Har en tävling i bloggen nu - Årets blogg - anmäl gärna din! =)

Kram // Diana

2009-11-25 @ 19:30:17
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: malin

äsh vännen, sånt ska du it lyssna på! kan man it se att det är en flicka så är man ju it riktigt riktig, man kan ju riktigt se vilken rosa skönhet hon är ;) sötungen där!

vad ska du göra i helgen? du kan få bjuda mig på kaffe? ;)

2009-11-26 @ 16:21:55
URL: http://marilynjacob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0