Middagsbjudning

Igårkväll blev jag sugen på en riktigt saftig och god köttbit så där från ingenstans? Så jag tog fram en från frysen och bestämde att det skulle bli dagens middag. Älgstek med varma grönsaker i lergryta och potatisgratäng och sallad till det. Och vitlöksbröd - naturligtvis!;) Vi bjöd över Sofie, Nisse, och Jompa på mat. Funderade ett tag på hur detta skulle kunna imponera när man bjuder in en kock på mat, och tänkte plocka fram mina begravda kitchenskills. Men jag ångrade mig ganska snabbt och körde istället the lazy way. Köttet-sköter sig själv.  Beasås-delikatessfabrikens. Gratängen... Köpes. Brödet (köpes)-sköter sig själv. Efterrätten - fryst fruktsallad... Men what the f***, det är kul att bjuda över folk och om det är enkelt så kanske man till och med gör om det snart igen! De verkade då nöjda!=) Å jag med för jag är mätt än. Det kan dock bero på den där fruktsalladaden med vaniljkesella till efterrätt, jag älskar det! Och sen chips och dumleklubbor till en film. Så man kan nog lugnt säga att jag haft min vräkardag idag! På tal om det så har jag annars skött mig rätt så bra faktiskt i veckan! Har stått över alla sötsaker som kommit i min väg förutom en tårtbit då Fredde fyllde år. Och vågen börjar närma sig mitt slutmål! Den visade i går kväll 53.6, det ni!=)

PS. Vi har testat både messmör och olja för att få igång hennes mage, samt sempers bifidus och massa massage. Tyvärr har det inte funkat för oss... Men nu med plommonpuré kommer kalasandet varannan dag, skål för det! Men tack för tipsen, ni får gärna fortsätta ge mig det!

Kommentarer
Postat av: Fie

Haha.. men zara, du ÄR ju faktiskt utbildad kock :)

2009-11-08 @ 16:47:22
URL: http://thelifeoffie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0