En runda på stan med svärmor.

Igår var jag och svärmor till stan. Det blev en heldag... Var väl inte riktigt meningen att det skulle ta så lång tid? Men jag är mycket nöjd över dagen som faktiskt fulländade min inköpslista till bäbben. Nu har vi köpt ALLT. Inför förlossning, första tid och hemkomst. Det känns mycket skönt faktiskt att slippa tänka på det. Nu hoppas jag bara att jag ska kunna ha mina kläder tiden ut så jag ska slippa åka in för att köpa sånt. Det är verkligen tråkigt när det man köper sitter fint i några veckor och sen är det för smått. Det är ju inte lätt att hitta nåt heller och ju större man blir desto jobbigare blir det att flänga runt dessutom. Köpte en bilbarnstol, sängkläder till spjällsängen, madrass, spjällskydd, blöjhink (mycket nöjd över detta fynd som kapslar in varje blöja för optimal hygien, och så man slipper den där lukten...), tvättlappar, nappar, skötväska, idominsalva, babyolja, amningsbh:ar, och ett linne till mig... Oh, ja en skjorta till Nisse som fyllde år. Sen har jag säkert glömt något också. Det blev dock ganska dyrt för kalasandet slutade på 5000-nåt? Så nu blir det väl gröt då i några veckor, muuuuums!
Det enda som blev kvar på listan var en babyvakt. Men två modeller var slutsålda och jag vill gärna se vilka dom var innan jag köper hem nån av de dyra modellerna som var kvar... Sen sa dom på jobbet att det är ju bra om vi lämnar nåt kvar så att dom som vill komma med presenter har nåt att köpa. Okej, nu har ni nåt. Gå ihop ALLIHOPA och köp oss en babyvakt. Det har vi inte... ;P
Tack till Turid som orkade gå med mig hela dagen och hjälpa mig med allt! Du är min klippa! Hon skulle egentligen komma och sätta om mina blommor, men vi blev borta så länge så det får bli en annan dag. Men det gör inget.

Har fått rosor av min älskling också, blev skitglad! Blommor kan få en på väldigt bra humör! Speciellt när man inte alls förväntar sig att få några!

Nu ska jag hoppa i säng... känns som jag borde ligga och sova för länge sen med tanke på vilken tid jag ska upp imorgon. Ska försöka ta mig på jobbet lite tidigare så jag slipper stressa för idag hann jag inte förberedda ett skvatt kan jag tala om... Så har ställt klockan på 5.45, Go natt!

Kommentarer
Postat av: Emiliee

Iiih vad kul för er att ni har har hunnit handla så mkt ;) och FAN vad jag längtar till Bäbisen ska ploppa ut ;) Och på tal om bäbisar :) så har Du och Jag fått en bäbis :) gå in på min blogg så ser du min nya länk till min blogg =) Puss och kraam

2009-05-16 @ 09:30:06
URL: http://missfrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0