MVC

Idag har vi varit på ännu ett besök hos barnmorskan. Jag hade gått upp 2hg på tre veckor, inte så mycket med andra ord. Däremot hade magen växt hela 4 cm sen sist! Jag känner ju att magen växer och är typ enorm, men nu lillen får du nästan lugna ner dig... ;) Jag ska ju orka bära dig tiden ut! Hon sa dock att hon trodde det var en lång och smal bäbis där inne? Vi får väl se men det låter ju inte troligt med våra gener... Ska tillbaka redan på måndag eftersom den hade växt så mycket för att mäta igen och se om det kanske bara var så att hon/han sträckte på sig. Annars kanske det blir ett till ultraljud för att uppskatta vikt och storlek. Så om du bara sträckte på dig får du gärna göra det på måndag också, jag vill ju se dig igen! Det var så mysigt. Det bästa under hela denna tiden, den dagen vi fick göra ultraljud.
Hon blev också upprörd över att jag fick avslag på min ansökan om havandeskapspenning. Och sedan avslag på omprövningen, som jag inte skrivit något om här ännu. Jag blev riktigt besviken och förstår inte riktigt hur dom tänker nissarna på försäkringskassan. I deras motivering står det nämligen att jag kan anpassa mina lyft som är så pass tunga så att dom inte når upp till den vikt som anses krävande för att vara fysiskt ansträngande. Alltså att jag istället för att lyfta en back med grejer tar en och en grej. Jaaa. Ni hör ju... vem ska betala all övertid som kommer behövas för att det kommer ta så lång tid allt jag gör? Nåväl. Det är väl bara att acceptera. Jag kan begära att få omprövning igen. Men då ska jag skriva till länsrätten men skicka brevet till försäkringskassan. Innan det gått igenom är ju min unge redan född... Jag har börjat tidigare några dagar och i helgen har jag även jobbat över en timme för att jag inte hinner med längre. Men jag får gå tidigare någon annan dag då man har lite att göra... Så jag får pussla ihop det här så länge man orkar. Margareta sa iaf att jag skulle ta med mig namnet på den som hade beslutat detta så hon kunde ringa upp henne. Hoppas hon gör det och att det kanske kommer nåt gott ur det! Det skulle glädja mig väldigt mycket...
Nåt annat tråkigt var att vi blev missade till föräldrautbildningen för dom som ska ha barn i Juni/Juli.... Det hade varit roligt att hamna bland dom! Så då får vi göra våran sent... Nåja, bättre sent än aldrig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

va trist, då är inte vi i samma grupp ..

2009-05-18 @ 22:54:34
Postat av: Ä-by bo

Hoppas verkligen d löser sig m fk. Blir så förbannad!! Förstår inte hur dom kan neka dig.. stå o plocka en o en dricka låter ju allt annat än logiskt. Men man ska ju tyvärr orka tjaffsa me fk oxå.. bara d kräver mycke energi!! När man kanske e nog trött i sig.



Kram o lycka till!!

2009-05-20 @ 21:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0