Klyx - no more!!

Igår var det åter dags för besök på MVC. Lillen/an sträckte inte på sig utan magen var lika stor som förra veckan, så inget mer ultraljud blev det. Jag har varit förstoppad några dagar och sa det men har även läst i mammapraktika att det kan vara ganska vanligt att man blir det eftersom att tarmarna trycks ihop för att fostret ska få plats. Hon skickade hem mig med en flaska klyx som visst skulle göra underverk, och ja. Det kan man ju säga att den gjorde. Jag blev ärligt talat orolig över att få höra att man ska spruta in vätskan och sen försöka allt vad det går att hålla kvar den i minst 5 minuter. Fem minuter är ju ingen tid?! Vad händer egentligen i kroppen om den ska hinna vända på fem minuter?! Den gjorde det... jag tror jag klarade 2 minuter MAX.... och sen kom allt ut. Jag mådde så fruktansvärt illa. Hela rummet började snurra. Jag började kallsvettas och tårarna bara sprutade. Ryggen blev alldeles blöt! Jag ville spy. Orkade inte sitta upp utan ville bara lägga mig ner på golvet. Men det gick ju inte så bra när man hade behoven att utföra. Så jag fick sitta kvar medans det kändes som världen gled längre bort. Jag hängde med armarna över handfatet som stöd. (våran toa är grymt liten för dom som inte vet...) Jag trodde jag skulle svimma! Men det gick över ganska fort ändå efteråt och jag fick somna in med en svidande bak... Men magen är kalas idag. Har inte ont alls som jag hade igår! Klyx - aldrig mer igen däremot! Det klarar jag inte av att gå igenom en gång till...
Vi disskuterade även hur vi ska göra med mitt jobbande och Margareta bokade in en läkartid idag. Jag blev sjukskriven 50% den närmsta månaden från och med imorgon. Det är blandade känslor angående detta. Först och främst ska det bli så skönt att kunna gå hem efter halva dagen och slippa känna sig totalt slutkörd som jag är på kvällarna då jag kommer från jobbet. Men då är det ju storhelg i helgen och då får jag ju ingenting för det är ju karens också dom första två dagarna va? Det hade varit fint om man hade jobbat den här månaden ut, för mig skulle det varit 4 arbetsdagar, och få en full lön. Men nu ska jag tänka på min hälsa och inte på pengarna! Jag blev bara glad då jag öppnade lönespecen idag och den var på 14500. Det händer typ aldrig!! Men då kommer det ju som sagt dras bort för karens och 50% på 4 dagar, varav två med OB. Nåja! Min rygg och mina fötter kommer må bättre av detta! Kanska sammandragningarna som jag börjat få går över. Hope so!
Åhh, förresten så blir jag så upprörd! Nu har dom lyckats missa oss till starten för den andra föräldrautbildningen också! Är vi så svåra att komma ihåg?! Så nu ska vi få gå den själv...? Jag hade som sett fram emot att träffa andra i samma sits som oss... det hade ju varit kul. 

Kommentarer
Postat av: Liinda

hej du =) ja tyckte de lät kontisgt att du inte får ett till ultraljud för att magen står still i växten för ja var till min bm igår och min mage hade inte växt sen sist jag var där så ja skulle få ett ultraljud bara för att typ :) (ch ändå sa linda att de egentligen inte behövdes för allt kändes bra men ja fick ändå ett ) och sen så ang föräldrautbildningen så fråga jag linda igår varför du inte var i min grupp o då sa hon att margareta hade missat dig men att du fick gå i våran om du ville men nästa träff är den 4/6 och den tredje träffen är 9/6 så du vet =) kram linda, hoppas du mår bra och magen också =)

2009-05-27 @ 12:24:07
URL: http://livetsomgravid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0