Misslyckat storbak

Har just gjort klart ett storbak på vetebullar som inte blev goda. Tyckte jag satte hur mycket socker som helst. Men det smakade inget socker om dom alls ? :(
Så nu har vi typ 60 bullar att bjuda på som inte visar min bästa sida av bakandet... Tur jag har en lyckad rulltårta och brownies också. Har legat i på sistone...
Nåt som känns jobbigt...? Jo, jag har jobbat hela dagen. Gick och handlade. Kom hem. Började med baket och åt middag medans dom jäste. Samtidigt har Johan suttit och spelat wow... Efter allt knådande i en inte alltför skön stående ställning så kände jag att det skulle bli så fruktansvärt skönt att bara lägga sig ner i soffan, ta av sig alla kläder och krypa ner under täcket till ett avsnitt av mitt favorit program desperate med en nygräddad bulle och ett glas mjölk, tillsammans med min darling. Bara mysa... Jag är slut, trött och har ajaj i ryggen... Bullen vill jag inte längre ha, för ja e lite kräsen på söt saker. Stoppar jag i mig sånt då ska det verkligen smaka bra... =) Jag säger till Johan lite på skämt att jag måste baka nya för nu har vi hur mycket som helst som inte kommer gå åt.... Då säger han "men det gör inget, Jompa kommer på fika snart..." och jag.... "vaaaaa, du skojjar..." Jag såg min sköna avslappnande kväll gå i stöpet. "men det är ju ikväll du har bakat..." Jag orkar inte vara social. Inte efter att ha hållit igång hela dagen och hela kvällen. Åååhh, min sköna stund.... *försöker hämta kraft* Varför kan inte min karl förstå att tisdagar är heliga för mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0