Stugan

I onsdags när jag slutade jobba åkte jag och Johan upp för första gången den här sommaren till stugan i Njallejaur. Vad skönt vi hade det!! Vi bara njöt av varandras sällskap och tog det lugnt. Bastade gjorde vi också, och det var mycket varmare nu kära vänner när bastun är tätad. Inte dumt! Vi hade det så gott att vi bestämde oss för att åka då jag slutat jobba på söndag igen, och stanna tills på måndag.
När vi kom hem igår hade både Sofie och Lotta köpt mig billiga jordgubbar. Mmmm, mums. Fast det kanske slank ner lite väl mycket igår kväll. Är det farligt att äta för mycket jordgubbar?;) Jag hade ju iaf varken socker eller grädde till som man brukar ha för vana att njuta av.
Och titta nedan, dom har tagit bort våran bide!! Äntligen säger jag bara...
Och efter en om möblering så kommer vi att rymma vårat skötbord som kommer i helgen!
Före:


Efter:


Vi har även varit till kyrkan för att se kusin Ingelas avslutning. Vi kom lite sent så vi fick väldigt dåliga platser. Men vi tänkte att det är ju ändå min kusse, så nog kan vi pallra oss dit för att säga grattis och räcka över en blomma. Hon var jätte fin! Och jag hade ingen kamera med mig... Nåväl. Nu ska jag avsluta detta och göra mig klar att fara till pappa och Carina i småbruken. Det blir middag där med hela Johans familj ikväll. Trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0