Tävling

Vi gissade datum några stycken när det blir dags för den lille/a att kika ut. För att göra det hela lite roligare så startade vi en tävling som går ut på att gissa när barnet föds. Reglerna är följande: Var person som är med får gissa på ett datum. Då är man med och tävlar om en pott med tia-lotter. Själv köper man en tia-lott när man har gissat sitt datum, som man lämnar till mig. Den som gissar rätt, (eller om ingen gissar rätt den som är närmast) får alltså alla tia-lotterna. Om flera har gissat på samma datum så får dom dela. Om det är mitt emellan två datum är brytpunkten kl 24 på natten. Det vill säga om en tex gissar den 9:e och en den 11:e och barnet kommer den 10:e kl 24:01 så vinner den som gissar på den 11:e. Har man gissat men inte lämnat lotten av någon anledning kan man inte vinna. Jag kommer lägga upp allas datum här i dagarna så inget fusk kan ske. Enkelt va? Någon som vill vara med?=)
Ni som har gissat vars namn jag redan skrivit upp, men inte lämnat någon lott är följande: Lotta, Turid, Stig, Martin, Jompa, Sofie & Nisse. Ville bara påminna er då det första datumen börjar närma sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0