MVC

Det kanske var sista besöket på MVC idag, det vet man aldrig. Men förmodligen kommer jag att hinna gå en gång till minst, då förstföderskor har en tendens att gå över tiden, och jag dessutom inte börjat ha några ordentliga känningar. BM sa dessutom att våran bäbis känns liten just nu, och att jag inte känner mig minsta less är ett tecken på att bäbisen inte riktigt ännu vill kika ut. Så på två veckor har detta hänt: 144 i hjärtslag. Mitt blodvärde hade ökat från 118 till 119, inte mycket att skryta om men det var då inte sämre iaf! Blodtrycket låg på 100/70 (har haft ungefär samma genom hela graviditeten). FS(mag)måttet hade ökat 2 cm till 36 så magen fortsätter växa... Min vikt -0,2? Måste vara för att jag var på morgonen idag. Annars har jag brukat gå vid 16-tiden. Vi gjorde en sammanställning av hela graviditeten också som kunde sammanfattas med två ord "helt normal".  Inga som helst konstigheter. Så då får vi se... Jag har en känsla av att denna bäbis kommer födas nattetid, då jag varenda natt är vaken mellan 4-5 ungefär. Och då vaknar jag alltid av den lille/a... Får se om man har rätt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Nära nu :)



Det där med att du inte har haft några som helst känningar ska du inte lita på ;)

När jag väntade första barnet hade jag aldrig en enda sammandragning eller förvärk, inte en enda.

När jag gått strax över 36 veckor var jag riktigt less. Jag fick höra att färsk ananas kunde starta upp det. Trots att jag inte trodde på det alls egentligen blev det att vi köpte det då det var långfredag o allt. Jag låg i soffan och grät just den kvällen för att mina vänner runtomkring hade fått sina bebisar före beräknat men inte jag. Vi såg på film och åt ananas sedan gick vi och la oss. Fortfarande kände jag ingenting. 2 timmar senare vaknar jag av att vattnet går och börjar forsa ur mig och några timmar senare är han född ;) Utan minsta känning alls innan under hela graviditeten.

Lycka till och hälsa Johan från Hällund!

2009-07-06 @ 12:56:07
URL: http://maroschka.blogg.se/
Postat av: Lotta

Fick en känsla igår om att bäbisen kommer på natten åxå... Hm...

2009-07-06 @ 13:55:58
URL: http://lottabakar.blogg.se/
Postat av: Malin (kusinen)

Så spännande :-) Ni har en härlig tid att se fram emot :-) Vet av en blivande gammelfarmor som väntar så det knakar ;-D

Lycka till med lillknodden och allt! kram!

2009-07-06 @ 23:08:22
Postat av: Anonym

barnmorskan sa till mig att ja skulle gå över tiden men så blev inte fallet, ja fick värkar bara sådär pang bom och sen var de bara åka in, så de kan fort vända. hoppas allt kommer gå bra för er =) kram linda

2009-07-10 @ 23:22:05
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0