Måndagens grillfest

Okej, här kommer det då. Inlägget till det "vinnande laget", som bevisar att jag inte är någon dålig förlorare!;)
I måndags var vi bjudna till pappa och Carina på "grillfest" samt kubbspel, och bastu. Det var en mycket trevlig kväll som startade väldigt bra, och sen... Hände nåt? Jag vet inte riktigt vad, men jag skyller på Sofie och Nisse, haha! Vi öppnade upp med kubben och drog lott om lagen som blev följande. Vinnartippade: Zara, Johan, Sofie & Nils VS "tha loosers": Pappa, Carina, Jonas & farmor. Redan innan vi hade börjat så surrades det om revansch och andra lagindelningar. Det var tydligen väldigt ojämt tyckte motståndarna. Det startade bra för oss och jag öppnade upp med att slå ner tre av kubbarna. Yeaaah, man är ju grym! Vi var på väg att utklassa dom totalt! Det var inte ens särskillt kul, för matchen skulle bli så kort... Sen vet jag inte vad som hände?! Farmor rockade, hon var grym! Ingen som räknade med krutgumman, men hon ska man aldrig sluta ut! Och vi, vi blev bara sämre och sämre... Vi tappade totalt förmågan att sikta och träffa. Och pappas och Jonas mun gick bara mer och mer... tills det var ett faktum. Vi hade förlorat. Hmmm, jag hatar att förlora! Nåja. Men för nöjet att se dom så glada så bjuder jag på den. Så nu när ni fått lite publicitet känns det väl ännu bättre!=) Nöjda? *glimten i ögat*
Efter kubben åt vi pappas hemgjorda hamburgare, de godaste som finns! Och detta skriver jag inte för att jag vet att du läser min blogg. Seriöst, du borde börja sälja dom och utklassa SCAN´s så du (läs vi) blir rika!=) Hans hamburgare på grillen är inte ens hamburgare. Det är nåt helt annat!
Bastu sen, det var skönt. Jag har inte bastat så mycket sen jag blev gravid. Jag har så lätt för att må illa i värmen. Men jag tog min vattenflaska med mig och lämnade kylan för att byta ut den mot värme och slippa alla myggen. Inte dumt. Sommarkvällar som dessa är härliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0