Knalledagen och filmkväll.

Idag var det då dags för den årliga knalledagen. Den hade inte så mycket att erbjuda tyckte jag. Marknaden var som vanligt inget märkvärdigt. Men vi gick in på "handplockat". Jag älskar den affären!! Jag vill ha allt i den! Ge mig... Det bästa av allt var att vi såg ett skåp där, exakt likadant som vi har tänkt rusta upp i sommarstugan. Ett riktigt gammalt ett... Dom skulle ha 4000 för det. Tänk då att det står ett sånt i vårat lire och bara väntar på att få komma upp efter renoveringen. Som tyvärr blir uppskjuten p.g.a barnafödande... Får se när vi kommer igång! Förhoppningsvis ska vi hinna göra nåt i sommar! Om än nu inte allt klart...
Vi gick på ÄlvsbyMannen och Johan fick sig ett par nya shorts, modeshorts faktiskt, som han var riktigt snygg i! Mycket dyra dock (ingen knallerea här inte), men är det fint så kostar det väl, har man hört. Och han köper ju inte kläder så ofta... Försökte få han att prova ett linne att ha till men där gick gränsen. Man får nog ta det här sakta framåt!;)
Ja, affärerna hade mest extrapriser på onyttigheter och nåt sån´t hamnade inte i påsen hem idag. Vi köpte grönsaker och rotfrukter och gjorde en köttfärssoppa istället som vi bjöd lotta på. Den blev helt okej.
När Johan skulle och jobba sen så var det punka på framdäcket. Förra veckan skulle jag ta bilen till Emilie och däcket var platt. Då fick jag hjälp av Nisse att pumpa upp det för det var visst bara pyspunka... När jag skulle hämta Johan några dagar senare i onsdags så var då luften kvar. Men idag var det platt så det blev lite panik för honom. Som tur var så åt ju som sagt Lotta hos oss och han fick låna hennes bil så det löste sig. Men jag skulle ha fixat däcket ordentligt på mekan eller nåt. Har lite dåligt samvete... Nåja. Sen kom Malin hit med godis och film så den hitills nyttiga dagen slutade inte lika nyttigt! Men det var första gången på två veckor som jag åt godis! Det ni!;)
Nu väntar man på att höra nåt från Johan som jobbar som vakt på beach partyt i Piteå. Dom hade visst fått hälla ut ett x antal liter sprit för folk redan vid 20-tiden. Kan jag tänka mig. Tänk när man var ung och hade väskan full med drycker då man var på offentliga platser. Då man sprang några stycken bakom en buske för att dela på en cider. Vilka tider! Oj oj... vad skönt det känns helt plötsligt att vara vuxen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0