Kyla, brrr!

Jag tycker det är fruktansvärt kallt ute. Olidligt kallt till och med. I morse var det -27. Men jag har glömt kolla på eftermiddagen hur kallt det är och nu är man hemma och ingen termometer har vi. Det var i och för sig fruktansvärt länge sen vi hade så här kallt som det är nu, man har ju varit bortskämd med värme denna vinter. Någon som kommer ihåg när det var bortåt -30 sist?? Iaf. Jag som bor nära mitt jobb klär mig kanske inte bäst eftersom det tar 2 minuter att gå. Egentligen skulle man ju behöva täckbyxor och halsduk och allt som är varmt. Men jag tar min vinterjacka, mössan, vantarna åsså springer jag. På dom 100 metrarna håller jag på att frysa ihjäl. (iaf idag och igår....) På vägen hem idag mötte jag den coolaste, alt. dummaste ungen på jordklotet. Han ser väl ut att vara  i 10 års åldern. Kommer och går med tre böcker i ena handen, och en GLASSpinne, ja en glass! I den andra som han slickar febrilt på. Han hade heller inga vantar på händerna för att skydda dom från kylan. Vem fan är sugen på glass utomhus denna kalla dag?! Vem klarar av att slicka på en utan att frysa fast? (seriös fundering) Och vem klarar ens av att gå utan vantar.... Huuuuuuuua!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

yaiks! vad kallt med glasspinne UTE :|

2009-02-14 @ 14:01:46
Postat av: Lotta

Du är utmanad! Läs mer om utmaningen i min blogg. http://gretaturbo.wordpress.com/2009/02/25/lever-livet/

2009-02-25 @ 12:37:47
URL: http://gretaturbo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0