Jävla försäkringskassan!!

Beslut
Färsäkringskassan har beslutat att du inte får havandeskapspenning.
Du arbetar som ekonomibiträde där det förekommer tunga lyft upp till 12kg. I arbetet ingår att packa varor, fylla på mat och porslin. Diskning samt lagar mat och står i kassan. Du får inte havandeskapspenning därför att försäkringskassan bedömer att graviditeten inte har minskat din förmåga att utföra ditt arbete med minst en fjärdedel.

Fy vad jag är uppriven just nu kan jag tala om. Testa ställ dig på mitt jobb och göra de uppgifter jag utför varenda dag och påstå sen att det inte minskat min förmåga att utföra arbetet med en fjärdedel?! Jag kan inte göra allt längre och jag får ofta be andra lyfta det som är tungt och jag stressar så att det känns som jag ska lägga mig ner och dö!! Det kan inte vara hälsosamt nånstans! När jag kommer hem från jobbet har jag så ont i vaderna och ryggen att det känns som man ska avlida! Men inte en gång har jag klagat, för jag har tänkt att jag bara behöver uthärda några veckor till... Ursäkta mig, men hur fan kan ni i hemtjänsten få detta och inte jag?! Jag förstår inte...

Kommentarer
Postat av: sofie

vilka jävla puckon!!

2009-04-24 @ 16:29:16
URL: http://sofieri.blogg.se/
Postat av: ......

Tror du att de är lättare att jobba i hemtjänsten så kan du ju alltid vikariera där sista tiden...? Skulle dock inte rekomendera det.

2009-04-24 @ 21:11:38
Postat av: Zara

Ursäkta om du på nåt sätt tog illa upp vid min jämförelse av hemtjänsten. Jag menade då inget illa iaf, bara att mitt arbete är 1000 gånger tyngre och det vet jag. Sen att jag skulle söka ett vikariat där. Vem anställer en gravid kvinna med värsta kulan som redan har ett annat fast jobb? Näe, tänkte just det...

2009-04-25 @ 09:44:34
URL: http://zaraaa.blogg.se/
Postat av: sofie

Vill barra säga till anonym: Jag är nog en bra på att jämföra vilket arbete som är tyngst, eftersom jag jobbar med båda. Det kan vara stressigt på hemtjänsten ibland. Men det blir aldrig lika stressigt och tungt som de är Varje dag på fluxen..Det är ett grymt tungt arbete! Tänkte bara inflika.. :)

2009-04-25 @ 10:40:57
URL: http://sofieri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0