Vad händer på byn?

Jag tittar ut och ser marshaller lite var stans. Ser att gårdings har öppet och människor strömmar in... Vad har jag missat? Vad händer på byn ikväll? Blev nyfiken så jag ringde till Sofie som allt får ta och följa med mig!;)
Har inte hänt så mycket idag. Har varit på utbildning. Den där om hygien och livsmedel. Idag har det faktiskt varit riktigt intressant då vi fått gå igenom tillsatser, färgämnen, e-ämnen och annat skräp som sätts i livsmedel för att ändra smak, färg och konsistens på det. Man blir ju skrämd av all skit som dom sätter i för att det ska se godare ut, och hålla längre, och få en annan konsistens? Jag ska verkligen tänka på vad jag sätter i min varukorg framöver för det kan bara inte vara nyttigt att få i sig en massa gifter! Har alltid tyckt att Anna Skipper överdriver väldigt extremt, men man ska nog försöka undvika halvfabrikat så långt det går... Och vill ni få ett tips. När ni väljer ett livsmedel, kolla och jämför innehållsförteckningen och välj sedan det med kortast innehåll. Där är det minst tillsatser! En liten grej bara =)
Har faktiskt börjat redan idag och gjort eget hemmagjort vitlökssmör till brödet och dressing till salladen som blev min middag.
Igår fick jag en väldigt söt blomma av Turid! Ställde den bredvid ett glas då jag tog kort på den så man ser hur liten den är. Den får pryda våran tv-bänk.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0