Vackra vita vintervärld!

Är det bara jag som älskar snön? Ibland känns det så när alla bara klagar.
Idag har det lagt sig på våra fönsterbleck några cm, det ser så mysigt ut. Det bästa med vintern är ju att man får krypa ner i sina varma mys kläder med en kopp varm choklad till sin favorit serie eller film, utan att få dåligt samvete;) Det är så mysigt att vara ute och promenera och höra "knarret" under fötterna, och se alla utsmyckade fönster och gator som lyser jul. Men allt jag hör är klagomål över den stora mängd snö som kommit på bara några dagar. Och jag säger, var glad, det är ju jätte roligt! Det var ju flera år sen vi hade en riktigt snörik vinter! När jag var liten brukade jag sitta och leka med mina syskon på en gigantisk snöhög som plogbilarna samlade ihop på konsumparkeringen. Det var tider det... men nu ska jag tala om att i år så finns den där igen, om än inte lika stor ännu, och jag såg barn leka och skratta sig hesa medans föräldrarna gjorde sin inhandling (antog jag) igår. Dom såg ut att ha så roligt=)
I måndags var glädjen som störst. Jag skulle gå på jobbet och utanför våran port var det världens hög med snö! Och det hade kommit bara under natten... såg ut så här:

 
Mina fotspår



Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja, jag håller med! Snö och vinter är det bästa som finns! Det gör inget att det är -30 ibland, det kan vara skönt åxå! Vi måste ha snöbollskrig, eller snörugby nångång framöver!

2008-11-27 @ 14:21:16
URL: http://lottabakar.blogg.se/
Postat av: Emilie

Gumman ska vi inte ta och gå ut och gå någon dag och kanske Hoppa i en STOR snöhög bara för att ? :)

2009-01-08 @ 13:55:48
URL: http://missfrog.blogg.se/
Postat av: Emilie

Gumman ska vi inte ta och gå ut och gå någon dag och kanske Hoppa i en STOR snöhög bara för att ? :)

2009-01-08 @ 13:58:43
URL: http://missfrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0