Tillbaka till verkligheten...

Nu har man varit ledig ännu en vecka från jobbet (känns som jag inte gör annat än att ha semester nu för tiden...) och den har jag och Johan då spenderat i Umeå för att träffa vänner som vi inte sett på ett tag. Vi bodde hos Tobbe och Louise och söta Agnes. I onsdags åkte vi och då gjorde vi inte så mycket. Var social med familjen Öhlund och blev bjudna på god mat. Sen i torsdags åkte vi till haga och för att hälsa på Fredrik och Amanda. Vi blev kvar hela kvällen då dom tog fram en stek ur frysen och frågade om vi ville äta middag med dom. Så gott det var. Stek med svampsås och hemmagjord potatisgratäng. Det lyxades även till med vin och glögg, och till efterrätt chips och skumtomtar. Så min mage var ganska rund då vi rullade ut därifrån... Sen skulle jag som den enda spiknyktra i sällskapet köra oss hem. Och alla som känner mig vet att jag inte är så bra på att köra bil. Tänk då mig i Umeå´s trafik... Som tur var så var det inte så mycket trafik på kvällen! Vad är det med Umeå och rondeller btw?! Har dom fått hippie på såna eller? Det var rondeller ta mig fan överallt. Och det märker ju jag ganska fort som inte kan köra rätt i en sån ÄN!
På Fredan gick vi till fiket där Louise jobbar för att ta en fika med Fredrik och Amanda. Där såg vi en transa, som visst är stamkund där och ibland kommer som kvinna och ibland som man. Det roliga med den här historien är att han satt med ryggen mot oss då jag sa till johan att det såg ut som en karl i kvinnokläder. Eller jag sa rättare sagt att man inte visste om det var en kvinna eller en karl. Och då sa Johan att det är ju en kvinna hon har ju bh ser du ju. Och då sa jag att det såg ut som en karl... Åsså var det det. Och alla stirrade på honom... Jag tyckte synd om honom då jag såg allas huvuden vändas för att stirra ut honom... Så jag försökte att inte titta själv för att inte vara en av dom i mängden som gjorde det. Men jag kunde inte hålla mig... Så här kommer min fundering: Varför i allsin dar sminkar sig transvestiter alltid i blå ögonskugga och rosa läppstift som skriker "jag är inte alls normal"?? Med peruker som inte ser annat än fake ut... Det är säkert inte så det är, men jag har aldrig sett en karl klä ut sig till kvinna utan att överdriva så det ser helt suspekt ut... Sen på kvällen samlades vi: jag & Johan, Tobias & Louise, Olov, Johan & Johanna och hennes kompis Elin för att ha en filmkväll med bra film, gott godis och snack´s. Det blev lyckat! Trevligt och det var så roligt att träffa Johanna det är ju alltid så långt mellan varven nu mer! Filmen blev "utan spår", och handlade om en mördare som startar en hemsida där han sänder tortyr mord live, som styrs av hur många som besöker hans sida. Den var okej, inte den bästa men gick att se! Ganska läskiga sätt att dö på måste jag säga! För att göra en nyfikna!
På lördag hade Tobias & Louise fest där vi samlades allihopa som flyttat dit och vi som kom för att hälsa på. Vi började med taco middag, mums. Det är aldrig fel och passar ju faktiskt alla! Sen bastade grabbarna medans vi kvinnor satt och pratade som det brukar vara. Det var tänkt att bli utgång men det var ingen som var sugen då det blev tid för det så vi var hela kvällen hos dom.
Så på söndag åkte vi hem, och Johan skulle åka med oss så vi plockade upp han hos Johanna och kollade in hur hon bor nu. Hon hyr ett rum i ett hus där 6 andra bor och hyr. Det var ett ganska litet rum men mysigt! Jag förstår inte att hon tordes! Om jag flyttade till Umeå skulle jag vela känna människorna jag delar hus med, annars skulle jag nog ha svårt att sova på nätterna... Men hon såg annonsen på blocket och körde på det, tufft! Och billigt=) Sen stormtrivs hon och det är ju kul att höra!=) Sen passade vi på att stanna till hos Hanna när vi kom oss till Piteå. Så det har varit en mycket social vecka kan jag säga! Nu är det tillbaka till verkligheten och jobbet som gäller, där jag jobbar alla dagar denna vecka, mindre kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0