Det blev ingen tidig kväll...

Jag fastnade vid datorn, och sen var klockan helt plötsligt halv åtta och jag var tvungen att få nån mat i magen. Så jag stekte mig en hamburgare. Snabbt och enkelt, och inte det minsta nyttigt! Iaf inte med all dressing. Men löken fick nog fart på magen... ;) God var den iaf. Nog om det. Sen kom Salle & Josef förbi, och lite senare Sofie. Dom for hem typ NU. Vi har kollat på Björn Gustafsson (han är så braa, jaa det är han! *digg digg*), och lite hus som är ute på fastighetsbyrån. Inget nytt. Jag vill ha ett hus. Jag är less på att bo i en lägenhet som inte känns som MITT hem. Där jag hela tiden måste anpassa mig efter alla andra. Som tex nu... Hade jag haft ett hus hade jag kanske dunkat lite musik på hög ljudnivå och sjungit med. Jag blir sugen ibland att bara dra på volymen och lyssna och sjunga med, med falska toner. Då det händer blir det till och med saker gjorda. Till detta brukar jag baka, städa, vika tvätt, diska.. och allt går väldans lätt. Nästan rogivande. Kan det vara det? Men en glad känsla, åsså har man fått en massa nyttiga grejer gjorda och känner sig duktig. Tvätta. Jag skulle vela tvätta JUST NU. Anledningen är att jag sitter här vid datorn och ser denna enorma tvätthög en meter ifrån mig, men som jag inte kan ta itu med förrens nästa vecka. Och varför?! Jo - för att jag bor i en lägenhet. Där man om man bor i en trea får boka tvättstugan två gånger i månaden, och därför är totalt slut efter tvättpass som måste ske hela natten före ens morgonpass, för att tvättberget ska hinna torka innan nästa person har bokat. Och det mina kära vänner, Suger! Jag vill göra om som man själv vill ha det utan att måsta fråga först. Nu har vi ju i och för sig gjort mycket som vi vill. Vi har b.la satt upp en fondvägg som e skit snygg. Men den får vi säkert betala för att ta bort eftersom att nästa hyresgäst kanske inte vill ha den om den är för extrem, vilket den säkert är eftersom vi gjort den för att passa oss och en barhörna. (ska lägga ut bilder sen... så får ni se den, om ni inte redan gjort det) Jag vill ibland hoppa hopprep, men det är ju bara å glömma eftersom att man bor högst upp!! Och jag är less på att gå alla trappor upp och ner när man har mycket att bära. Om man när den första helgen på månaden kommer skulle bli sugen på att dra ihop folk över en middag och lite vin och musik, då får man sitta resten av månaden tyst som en mus för att man bara får ha fest en gång i månaden. Ibland sover mina syskon här (ganska ofta just nu), och det är jätte trevligt att sätta sig ner och spela sällskapsspel. Men det är bara å glömma när klockan börjar närma sig 22, eftersom dessa spel har en förmåga att bli lite högljudda. Och jag är less på att höra våra grannar supa och bråka VARENDA helg, som ibland leder till sömnlösa nätter.. Jag vill ha min egna vrå där man kan leva som en människa och göra som man vill NÄR man vill. Näe, fan det här blev långt. Hade egentligen bara tänkt skriva att det inte blev en tidig kväll, men att jag nu hoppar i säng med min braiga bok och en hel natts skönhetsömn. Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0