Drömmar...

Ibland kan drömmar vara knepiga. Inatt drömde jag en så sjukt verklig dröm att jag nästan fortfarande undrar om den är sann! När jag vaknade och säkert 10 minuter efter det var jag säker på att det inte var en dröm utan något som hände på jobbet igår. Men då tänkte jag, att näe. Det var en dröm, inte har jag varit så störd! Eller...? Haha ;)
Jag drömde att jag hade en vagn full med lyxiga räksmörgåsar åsså skulle jag gå iväg och hämta en mjölkkanna och thé för jag hade glömt det, och när jag kom tillbaka till vagnen var det ett äldre par som hade tagit sig varsin smörgås och karl´n hade nästan ätit upp sin när jag såg honom. Kvinnan hade gått på toaletten och hade inte rört sin ännu. Jag gick dit och frågade varför dom hade tagit smörgåsarna och påpekade att det var en beställning och att det nu inte skulle räcka. Han bad om ursäkt lite generad och sa att dom hade trott att dom var gratis. Inombords var jag förstås väldigt arg och irriterrad, men jag log mot honom tog kvinnans smörgås och gick min väg. Men då blev det livat. Jag mötte kvinnan som inte alls ville bli av med "sin" smörgås och hennes karl backade upp henne och sa att om vi hade lämnat vagnen så där så var det vårat fel och nu hade hon till och med intagit sin laktos medicin så att hon skulle kunna äta den. Karl började slita i armen min för att komma åt mackan och till sist blev jag så arg att jag tröck upp den mot hans skjorta och gick min väg...
Då skrek dom att dom skulle säga till min chef vilken hemsk anställd jag var som hade förödmjukat dom, betalande kunder, som aldrig förr! Jag blev orolig, och tänkte att om jag hinner före med min version så kanske hon inte skulle bli så arg. Så jag berättade vad som hade hänt och hon stod på min sida. Det var ju skönt. Puuh... men ändå. Hur kunde jag göra så?! När jag vaknade hade jag ju fortfarande dåligt samvete. För att jag inte kunde behärska min irritation och kränkte en annan människa genom att "kasta" mat på hans kläder. Det var skönt när jag insåg att det bara hade varit en dröm. Tänk att allt kan vara så verkligt i dom ibland! Vad tror ni den här drömmen kan betyda då??

Kommentarer
Postat av: Malin (kusinen)

Hahaha!!..ja nog kan man drömma heltokigt ibland

:-) Själv har jag för inte så länge sedan drömt att någon snodde mina däck när jag var på lektion på skolan. Kom ut till parkeringen, och där stod min bil uppställd på träbockar! Tog ett Sms-lån och åkte på Åke Eriksson och köpte en ny likadan bil. Bytte ut registreringskyltarna, åkte hem och hoppades på att Stefan inte skulle märka nått...

Hahaha!!

2008-12-15 @ 14:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0