Den godaste milkshake´n

Det kanske låter som det enda jag gör är att äta sötsaker. Den senaste tiden har jag nog gjort det om jag ska vara riktigt ärlig. Jag bakade förra veckan. Christmas cupcakes. Fick recept av Lotta, och jag var helt salig i dessa efter ett besök hos henne. Mina blev inte alls lika bra!! Mycket besviken... Dock så hände något magiskt efter detta bak. Mina smaklökar fick en upplevelse av njutning som jag inte fått på väldigt länge! Jag fick över massa frosting från baket. På morgonen efter var jag sugen på milkshake. Så jag tog min glass, mjölk och frostingen som var kvar och mixade, och det blev så fruktansvärt lyckat. Den absolut godaste milkshake jag någonsin druckit. Så nu tänker jag lägga ut ett recept på drycken som fått ett namn hemma hos oss. Ni måste prova den!

Zara´s shake:
200g vit choklad. Hacka chokladen och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten) och låt svalna.
200g philadelfia ost. Rör osten krämigt tillsammans med den smälta chokladen. Låt stelna något i kyl eller frys.

(denna sats är ju egentligen till ett bullbak... jag tog det som blev över som kanske var 1/3 del av ovanstående sats. Ett tips är att göra vanliga muffins och smeta ut frostingen som blir kvar på toppen, det har jag gjort och det blev gott!)

Mixa önskad mängd glass, mjölk och frosting och njut av en underbar milkshake!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag måste prova det där nångång.. Eller så kanske du bjuder om man kommer förbi!?

2008-12-11 @ 20:22:58
URL: http://lottabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0