50 års kalas och bakis söndag.

Någon bild på mig i den nya klänningen som jag skrev skulle komma, kommer inte. Den var nämligen för liten när jag väl skulle ta på mig den! Mina bröst trycktes bokstavligen både utåt och uppåt och jag hade dom nånstans inte långt ifrån hakan! Hade jag tagit ett enda andetag så hade klänningen spruckit, jag lovar! Det var ingen vacker syn.Jag tycker inte att jag har blivit nå särskillt större sen jag blev gravid, men mina bröst har gått och blivit två bomber! Utan att på nåt sätt skämta eller överdriva. Sofie frågade en dag om jag kände nåt än... Då sa jag att nej, inte värst. Jag är trött... men mina bröst har växt som FAN! Och när jag kom till henne för några dagar sedan var det varmt så jag tog av mig min kofta varav hon brast ut "meeeeeeeen shit"! ja.. ni förstår. Detta har då gått ut över min nyinköpta partyblåsa som jag inte kunde ha igår, inte kommer kunna ha på jul, eller nyår. Det var lite synd.
Kalaset i sig var trevligt, med god thai mat. Det var kul med lite annorlunda mat. Vårrullar och kyckling med cashew nötter och ris med sweet chili. Mmm! Men jag blev ju fruktansvärt trött på kvällen och satt mest och gäspade. När ska denna trötthet ge med sig?
Det var då johans farbror som fyllde 50. Vi var ca 70 pers tror jag det sas. Lokalen var ganska liten så allt prat lät ganska mycket. Jag hörde ingenting när en kvinna mitt emot mig satt och försökte hålla en konversation med mig och Turid (som satt bredvid henne). Jag fick ge upp efter en halvtimmes höga skrikningar som bestod av ordet "vaaaaaaaaa"... haha! Ovanligt. Fick upp en bild i mitt huvud just nu. Alla som känner mig vet att "va" är det ordet jag använder mest. jag säger det hela tiden, trots att jag hör vad människor säger. Sjukt irriterande! Men jag försöker sluta. Omöjligt. Igår var det dock inga sådana va, utan jag hörde absolut ingenting. Så den mesta av tiden satt jag brevid min karl som disskuterade livligt med en annan karl. (båda hade alkohol i kroppen). Jag förstår inte vad det är med karlar och deras humor när dom blir fulla?! Sätt två fulla män bredvid varandra och deras skämt blir så sjukt dåliga att det är inte sant! Jaaa, kan skriva mycket mer om det. Men så kul var det inte att lyssna på, neee. Jag efterlyste dock härlig musik och fina toner på detta party. Som man kanske hade kunnat gunga med lite i. Det + ett lite piggare jag var som fattades.
Jag har också gått och fått världens humör svängningar... Det är inte alls kul! Ena sekunden kan jag vara superglad och nästa kan jag brista ut i tårar för ingenting. Jag är sjukt känslig. Den här veckan kan inte ha varit så rolig för min make...
Jag har som fått för mig att det där med humörsvängningar vid graviditet har varit väldigt uppförstorat. Och att det kanske har varit lätt att skylla allt på just hormonerna och så. Men nu sitter jag här och ska erkänna att så är inte fallet. Mitt humör är som en berg-och-dal-bana och jag kan inte göra nåt åt det. Jag gråter för minsta lilla, och blir arg och irriterad över små saker som är helt betydelselösa.
Idag har jag och Johan haft en "bakis söndag". Vi gick och köpte glass och grillad kyckling för jag var sugen på nåt salt. Sen åt vi till desperate housewifes som jag börjat om att se för tredje gången nu. Men det gör inget. Det är ju så bra!=) Har sett fyra avsnitt och nu ska vi väl försöka få i oss nå middag. Sen blir det bio. Vi ska se vi hade iaf tur med vädret - igen. Jag har längtat så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0